söndag 10 januari 2010

Träning, träning och träning


Nu har vi precis börjat varva ner efter en helt sjuk vecka! Lydnadsträning 6 dagar på raken, flera pass om dagen. Cairo och Qwerro måste tro jag är galen - eller är jag det kanske? Nej, det är jag ganska övertygad om att jag inte är. Bara fruktansvärt knäpp som utsätter mig för de oerhört låga temperaturerna och den tid jag lägger ner på mina fantastiska hundar.

Men många tankar slog mig idag. Det är så himla roligt att vara en av ledarna till de fantastiska människor vi har i vår IPO-grupp i Skara. Det slog mig att jag faktiskt njuter otroligt mycket av våra träningar - det är en stämning som uppmuntrar positiva tankar, glädje och gemenskap ! TACK snälla Ni , Ni som får mig att bli så pigg på allt ! Pigg på träning, tävling och vidare utmaningar på utbildningssidan !



Cairo har som sagt haft en hel del denna veckan (min första arbetslösa vecka). Jag har pressat på ordentligt i lydnaden, preciserat vissa delar och mängdtränat massor. Men vad skillnad det har blivit på en vecka! Blir så glad av att se framgången...

Utöver träningarna så har Matilda varit här. Vi tränade lite tillsammans för att sedan göra en tour till Maria & Anders på varm choklad (tack!) och sedan vidare till Kicki & Niklas för tacobuffé, guitarhero och en myskväll i mörkret. Ni är fantastiska, det har jag sagt förut och kommer säga igen!

Nu blir det paus från lydnaden en vecka, fram till lördag då vi åter är i ridhuset och sen söndagen då bevakningsträningen fortsätter. Nu ska Cairo och Qwerro bygga muskler och kondition i veckan (antar att jag också åker på att bygga lite samtidigt...=D )



2 kommentarer:

  1. halloj,hittade din blogg nu,det är måånga att hålla reda på! Kram!

    SvaraRadera
  2. GRATTIS CAIRO PÅ ETT-ÅRS DAGEN!

    Önskar Mamma Nira

    SvaraRadera